Doa Itu Senjata Mukmin....

Doa Hari Pertama Ramadhan
Bismillahirahmanirrahim........Ya Allah! Jadikanlah puasa ku sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malam ku sebagai ibadah orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku dan tidurnya orang-orang yang lalai. Hapuskanlah dosa ku wahai Tuhan sekalian alam dan ampunilah aku wahai Pengampun para pembuat dosa.....

Doa Hari Ke5 Ramadhan
Bismillahirrahmanirrahim.....Ya Allah!Jadikanlah aku diantara orang-orang yang memohon keampunan dan jadikanlah aku sebagai hambaMu yang soleh dan setia serta jadikanlah aku diantara auliya'Mu yang dekat disisiMu, dengan kelembutanMu, Wahai Zat Yang Maha Pengaih diantara semua pengasih.....

Doa Hari Ke6 Ramadhan
Bismillahirrahmanirrahim.....Ya Allah!Janganlah Engkau hinakan aku kerana perbuatan maksiat terhadapMu, dan janganlah Engkau pukul aku dengan cambuk balasan Mu, jauhkanlah aku dari hal-hal yang dapat menyebabkan kemurkaanMu, dengan anugerah dan bantuanMU, wahai puncak keinginan orang-orang yang berkeinginan....

Doa Hari Ke7 Ramadhan
Bismillahirrahmanirrahim.... Ya Allah! Bantulah aku untuk melaksanakan puasanya, dan ibadah malamnya, jauhkanlah aku dari kelalaian dan dosa-dosanya. Dan berilah aku zikir berupa zikir mengingatiMu secara berkesinambungan, dengan TaufiqMu, Wahai Pemberi Petunjuk orang2 yang sesat.....

Doa Hari Ke9 Ramadhan
Bismillahirrahmanirrahim...Ya Allah! Sediakanlah untukku sebahagian dari RahmatMu yang luas, dan berikanlah aku petunjuk kepada ajaran-ajaranMu yang terang, dan bimbinglah aku menuju kepada keredhaanMu yang penuh dengan kecintaanMu, Wahai Harapan Orang-orang yang rindu....

Comments

Popular Posts