nawaitu biar utuh ?????

Tukar lagi.... tarikh berangkat ke jordan tukar lagi, itu masej yang aku terima. Ya Allah, aku semakin panasaran hendak melanjutkan study ku dalam bidang yang suatu ketika dulu pernah aku pandang enteng. Malah seperti tiada kelas bagi aku. Ya tiada masa depan, tidak mencabar. Ya Allah betapa jahilnya aku tentang ilmu.
Waktu berlalu, aku semakin menyedari bidang ini suatu bidang yang global. Bukan sekadar hanya di dunia insyaAllah akhirat. Kenapa aku tidak nampak keberadaan ia dari dulu? Bodohnya aku.. ah aturan Allah itu adalah terbaik, perjalanan hidup ku banyak mengajar aku erti kesungguhan, kematangan kesempitan, kasih sayang, keperdulian dan macam2 lagi. terima kasih ya Allah.
Ya, aku semakin yakin pilihan aku sekarang adalah tepat, insyaAllah dan semoga nawaitu ku ini tetap sama, satu, dan utuh....insyaAllah.

Comments

Setyo said…
Berjuanglah terus...dan jangan pernah berhenti berharap, maka apa yang kita impikan akan jadi kenyataan.

Hidup memang sering memberi kejutan. Sesuatu kadang menjadi tampak suli digapai. Tapi, yang sulit itupun pada akhirnya, ketika waktunya tiba, ia bisa kita genggam. Dan sesuatu yang diraih setelah melalui perjuangan keras dan kesabaran maksimal, nikmatnya akan terasa berlipat-lipat.

Semoga semuanya berakhir dengan baik dan manis.
mAw@rOreN said…
terima kasih kak, kakak benar. Pengalaman hidup banyak mengajar alya....
aza aza fighting

Popular Posts