Jihad dikedinginan pagi

Tubuh kecil semakin kecil disaluti kesejukan pagi. Hiram? Ah malaslah, nanti jiwaku jadi malas dengan keenakan dan kehangatan pelukan hiram. Allah, jangan biar aku lalai dengan kesenangan dan jangan biar aku kaku dalam kesusahan.
Kupujuk nafsu untuk turuti akal dan hati sama-sama sujud pada Ilahi. A'uzhubillahiminasyaitanirrajim.. Alhamdulillah, semoga istiqamah dalam perjuangan ini.
Niat taharah sebelumnya dilafazkan, memberikan satu kekuatan mengacahkan deria rasa menikmati kedinginan air anugerah dariNya.Kesegaran terasa, menusuk ke qalbu, memberi aku satu kekuatan pertambahan percentnya.Ya Allah, sucikan hatiku dari nifaq dan riak.... Kuselesaikan taharah hingga ke hujung jari kakiku, membuat aku lebih kuat untuk terus sujud di bumiMu Ya Allah. Subhanallah..Diwaktu ku sujudkan seluruh jiwa dan ragaku."Ya Allah, aku berlindung kepadaMU dari riak dan nifaq,Ya Allah berlindung kepadaMU dari godaan syaitan dan aku berlindung kepadaMU akan kedatangan mereka. Ya Allah, kumohon sedikit kekuatanMu untuk aku terus istiqamah dalam usaha mencari erti redha, erti cinta, erti kasih dan utamanya erti syukur dan sabar.....Ya Rabb...ku serahkan jiwa dan ragaku, kerana aku adalah milikMu, kerna aku dalam janjiMu dan genggamanMU, dan aku adalah hambaMu yang kau ciptakan untuk sujud padaMu....

Comments

Popular Posts