Andai Aku









Bismillahirrahmanirrahim…………….

Andainya aku Kau kembalikan dulu

pohonku pada Mu Ya Ar Rahim

pelihara dan lindungi ummi

lindungi abi

dari setiap pengabaian

kerna tiada yang terbaik

pelindungannya

selain Engkau Ya Allah

Yang Maha Pelindung

Andainya aku Kau kembalikan dulu

pohonku pada Mu Ya Ar Rahman

kurniakan kemudahan buat

akhi wa ukhti

dalam setiap urusannya

tuluskan setiap perjalanannya

redhakan setiap langkahnya

damaikan hatinya dan

ikatan kasih sayangnya

utuh hanya pada jalanMu

Andainya aku Kau kembalikan dulu

pohonku pada Mu Ya Wahhab

limpahkan setiap kasihMu

pada ashdiqaai

untuk damainya

untuk tenangnya

untuk utuhkan ukhwah

dalam satu kalimah

dalam satu pegangan

Andainya aku Kau kembalikan dulu

Ummi wa abi wa akhi wa ukhti wa ashdiqaai

cuma kata maaf mampu ku mohon

cuma kata syukran mampu ku hulur

cuma doa mampu ku perbalaskan

setiap budi dan kebaikan

kalian setiap penghidupanku

kerna aku yakin perhitungan yang terbaik

kerna aku yakin pembalasan yang terbaik

adalah hanya dariNya Allah,

dan kurnia yang terbaik

adalah terwujud pada hari

yang menjadi kepastian

arah tuju setiap ciptaanNya

mawaroren_ALYA

IIIIIII190710II4979II

Comments

Popular Posts