rutin yang ada....

Bismillahirrahmanirrahim.... Petang itu selesai kelas yang terakhirku dan solat zohor, aku menghadirkan diri bagi memenuhi jadual harian yang sepertinya menjadi keperluan buatku. Walau pun sedikit kemalasan, ku gagahi juga untuk hadir menepati rutinku. Alhamdulillah, masih ada sisa2 kekuatan dan kesabaran dariNYA...syukran Ya Allah.

Ya Allah, kumohon agar aku juga punya kesabaran dan kekuatan untuk hadirkan diri di sepertiga malam bersamamu. Agar bisa menjadi rutin hidupku.

Ya Allah, kumohon agar aku punya kekuatan dan kesabaran untuk hadirkan diri menelaah surat kiriman MU. Agar bisa menjadi teman akrabku.

Ya Allah, kumohon agar aku punya kekuatan dan kesabaran untuk tidak jemu melafazkan kata2 zikir mengingatiMU, agar ingatanku tertuju hanya padaMU disetiap peramalanku....

Ya Allah, kumohon perlindungan dariMU dari godaan syaitan dan aku berlindung kepadaMU akan kedatangan mereka...

Ya Allah, aku berlindung kepadaMU dari haruman riak, aku berlindung kepadaMU dari cebisan takbur, Ya Allah..tiadalah aku serahkan diriku hanyalah padaMU yang berkuasa membolak balikkan hati. Tetapkan hatiku hanya terarah padaMU...Allahuakbar.....



Comments

Popular Posts