damai, rindu, air mata juga cinta...hadirnya taqwa

damai, rindu, air mata juga cinta

setelah DAMAI itu kupeluki.....
biarlah aku simpankan saja damai yang lain
yang damainya tipu belaka

setelah RINDU itu kunikmati
biarlah aku simpankan saja rindu yang lain
yang rindunya perit

setelah tangisan AIR MATA itu kurasai tenteramnya
biarlah aku simpankan saja tangisan yang lain
yang tangisan menghadirkan dosa

setelah cinta itu kutemui....
biarlah aku simpankan saja cinta yang lain
yang cintanya penuh rasa ragu

Ya Allah, pohonku padaMU..untuk
di setiap kurniaanMU dengan penuh rasa kasih dan sayangMU....
mentarbiahkan aku menjadi hamba yang sabar
mentarbiahkan aku menjadi hamba yang tabah

Ya Allah, jika aku salah di sepanjang lingkaran jalanMU,
hukumlah aku dengan kasih sayangMU
Ya Allah, jika aku benar di sepanjang lingkaran jalanMU,
hadiahkan aku dengan cintaMU
Ya Allah, tiada yang terada buatku
hanyalah CINTA dan REDHA MU....

Ya Karim....
Tiada yang paling hampir kepadaMU
kecuali mereka yang bertaqwa,
Ya Allah, pohonku pada MU
arahkan langkahku menuju
satu arah yang tetap dengan nilai taqwanya
pada MU.....

Comments

Popular Posts