baki cinta....?


Bismillahirrahmanirrahim. Lidah kelu menuturkan kalam, jari kaku melakarkan bait-bait kata. Risau ada hati yang terluka. Hanya mampu membiarkan hati ini resah dalam melihat kesilapan mungkin telah terada, atau juga mungkin terabai sesuatu yang menghadir keajaiban suatu kebahagiaan. Kebahagiaan yang belum tentu milik bersama.

Teman,
Kadang2 dirimu amat memahami kehendak diriku. Menjadikan aku santai mempertahankan prinsip diri. Merantaikan cinta hanya pada yang jelas untuk dicintai. Menaburkan cinta pada denai-denai yang membisakan aku mengutip redha Yang Maha Mencintai.

Teman,
Santai dalam menghadirkan nilai kasih dan sayang dalam satu satunya hubungan, kerna itulah kuasa magnet yang bisa menarik ukhwah yang ingin dieratkan dengan ertikata silaturrahim terada. Tidak dibiarkan terabai tanpa aturan yang membenarkan suatu keamanan dan kedamaian dinikmati bersama tercemar keji dalam murkanya Sang Pencipta.

Teman,
Akan ku serahkan BAKI CINTA yang sengaja kusimpan buatmu, setelah selesai ijab dan qabul dilafazkan. Semoga ada nur sakinah untuk aku dan kamu wahai teman dalammenghadirkan keluarga yang dirahmati dan diredhai-NYA.

Comments

Anonymous said…
terima kasih teman!...
mAw@rOreN said…
terima kasih juga wahai teman.....

Popular Posts