getaran gerhana.....dalam hati ada gerhana????

Gerhana lagi... hati terus tidak puas untuk terus menulis tentang gerhana. Mungkin kerana sampaian sebelumnya tidak mencapai apa yang ada di mindaku di sebalik kejadian gerhana, kalam Allah dan juga sunnah Rasululah s.a.w..
"Hari kiamat akan datang apabila pemandangan menjadi berpendar (kerana gerun takut) Dan bulan hilang cahayanya, Dan matahari serta bulan dihimpunkan bersama." Firman Allah yang bermaksud pada surah Qiyamah : 7 - 9
Dan pada waktu itu juga Rasulullah s.a.w bergegas melakukan solat sunat sambil menangis memikirkan umat2nya sehingga terlepasnya kejadian itu. Ya Allah.... sekiranya berlakunya kiamat pada waktu itu;

aku sudah tidak bisa lagi bertaubat....

aku sudah tidak bisa memohon ampun pada siapa2 pun yang aku tidak sedari pernah aku sakiti hati mereka....

aku sudah tidak bisa menambah amal kebajikan yang ada.... apakah aku punya amal kebajikan? Astaghfirullahal'azhim...

aku tidak mampu untuk berbuat apa2.... dan aku tidak akan dikembalikan lagi ke dunia...Ya Allah Ya Ghafar..kumohon keampunan MU.....

hanya kerisauan menunggu waktu perhisaban, mengharap redha dan syafaat Rasulullah s.a.w. Tapi apakah aku layak untuk keduanya itu.....?

Ya Allah...





Comments

mAw@rOreN said…
maaf di pohon buat sekalian sahabat...

Popular Posts