nur hari muka....insyaAllah

Bismillahirrahmanirrahim......Assalamualaikum w.b.t.
Hari terus berlalu, singgah menghayun jari jemari memetik huruf-huruf yang tertera di keyboard laptop. Lama dah tak singgah sini ;-). Terasa kekok menyusun setiap perkataan agar bisa menghiasi suatu ayat yang bisa difahami.

Tahniah puan, puan bakal menjadi ibu. Alhamdulillah, terima kasih ya Allah. Mutiara jernih hampir jatuh membasahi pipiku, tapi ku tahan semahunya. Terima kasih juga teman.
Menanti hari yang bakal tiba seiring doa memohon kemudahan dari-Nya Yang Maha Memiliki segalanya, adalah penantian yang mengharukan dan menginsafkan. Merasai akan kebesaran-Nya dalam setiap perjalanan hidup detik demi detik menjadi zikir dan munajat hanya pada-Nya.

Juga kesabaran teman di sisi dalam melayani kerenah ku dan ragam ku membuat aku semakin kasih dan sayang padamu. Terima kasih teman. Juga kesanggupan teman menemani aku menemui doktor dalam melakukan pemeriksaan di klinik yang jauh dari kediaman kita. Sungguh banyak pengorbanan mu. Kau korbankan waktu rehatmu, kau korban hobimu. Terima kasih teman.

Amni, hari ini amni kurang aktif bergerak. Ibu risau. Ibu harap amni sihat. Ibu sayang amni, semoga amni lahir ke dunia ini seiring dengan kesolehan yang akan memandu mu terus pada jalan Allah dan taqwa kepadaNYA...insyaAllah.

.......................................................... :-)



Comments

HaSiBuLLaH said…
tahniah kak lia..semoga amni jadi srikandi islam yang solehah, aset berharga ummah!
Tahniah kak Lia..moga amni mnjadi anak yg solehah teman dikala suka dan duka..rindu kak liĆ£
mAw@rOreN said…
terima kasih sahabatain atas doa nya... semoga kalian juga dikurniakan suatu yang menjadi diri kalian yg terbaik di sisi Yang Maha Esa

Popular Posts