mulakan ia pada langkah 1 seiring Bismillah.....

Bismillahirrahmanirrahim.. 
Buntu minda melakar baris kata-kata. Kesibukan menambat jemari ini mengetuk ngetuk huruf huruf mengatur kata-kata agar bisa di fahami. Indah dibacai
Biar aku mulakan lagi perkongsian dari segenap penelitian juga pentadaburan yang mungkin bermanfaat. InsyaAllah..

Rindu pada seorang kakak yang dulu cukup memahami juga mengajar aku akan erti muhasabah. Rindu pada sahabat, yang dulu pernah mengajar aku erti kasih dan sayang juga cinta.
Rindu pada teman, yang dulu pernah mengajar aku erti redha....
Rindu pada dia, yang mengajar aku erti sebuah kehidupan yang lebih besar rangkumannya...
InsyaAllah panjang doaku buat kalian, kerna kalian antara sumber kekuatanku
Walau apa pun, ianya hadir atas izinNYA, terima kasih Allah, Yang Maha Memiliki. Mengatur jalan hidupku agar aku tidak bosan menikmati kurniaanMU....

Ya Allah, 
Apakah aku bisa hadir kembali ke masa lalu, tapi aku tidak mahu. Aku gembira Kau berikan aku setiap dugaan, setiap kegembiraan menjadikan aku seperti hari ini. Yaaah... walau masih banyak yang aku tidak tahu. mmmm masih banyak harus aku pelajari. Belajar bagaimana mengamalkan apa ayang aku tahu, belajar bagaimana mencari apa yang aku tidak tahu.... 
Ya Allah, masih panjangnya perjalananku tapi rasa sedikit waktuku....

lailahaillallah, muhammad rasulullah....
lahawlawalaquwwataillabillah.....


Comments

Popular Posts